SALAM TERHULUR , SENYUM TERPACUL

Sunday, October 11, 2009

Bengkel FOMCA , kenal hati kenal rupa.....!

1. Hari Sabtu lepas iaitu pada 10 hb10 2009, bertempat di Student Lounge , satu Bengkel Kepenggunaan yang bertemakan "Perubahan Bermula Dengan Saya" telah dijalankan.

2.Seramai 134 orang pelajar telah mendaftar termasuk komitee , tetapi yang datang lebih kurang 50 lebih orang je.

3. Keseluruhan berjalan lancar , cuma 1 atau 2 perkara yang tidak menyedapkan hati berlaku juga akhirnya.For me personally , it is beyond our expectations and it just because laking in planning and weakness in organizing as well.

4. Apa pun , saya percaya sama ada peserta atau komitee belajar tentu banyak perkara, termasuklah saya.

5. Apa yang saya belajar ialah......"Kita tak boleh paksa orang lain hormat kita , sekiranya mereka tidak ada keinginan yang terbit dengan ikhlas dari dalam lubuk hati nurani murni mereka."Jangan cakap laa, orang nak takut dengan kita pula.Tidak mungkin punya.

6.Apabila fikir balik , saya ni lain sedikit ,mungkin sebab itulah kita ni berbeza kot.Saya begitu mudah "hormat dan takut akan orang lain.Mungkin disebabkan itulah kita sering dipandang rendah dan diperbodoh-bodohkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

7. Mungkin sebab latar belakang kita , rasanya.Atau juga genetik kita.

8.Apa pun , saya nak ucap terima kasih banyak kepada Dato Ida dan Dato Rashid , pemimpin dibalik takbir yang banyak membantu pada hari tersebut khususnya dari segi mengendalikan hal makanan.

9. Inilah pemimpin sejati , yang tidak perlukepada nama , tetapi tetap juga buat kerja.

10. Ingat cakap saya, sekiranya kita ada sikap pro aktif sebegitu, dimana- mana pun kita berada , dibumi mahu pun di udara , kita akan cepat maju dan berjaya kerana kita tidak perlu penukul untuk mengetuk kita untuk buat kerja.

11. Sebenarnya , jangan la sesekali nilai rupa , kerana hati budi mereka mungkin berbicara disebaliknya.

No comments:

Post a Comment